DVI piemēro ievērojamu sodu interneta veikalam

Datu valsts inspekcija piemērojusi internetveikala pakalpojumu sniedzējam 7000 EUR sodu par pieprasītās informācijas nesniegšanu Datu valsts inspekcijai un par to, ka pēc fiziskas personas lūguma dzēst tā mobilā tālruņa numuru, internetveikals turpināja izmantot šo tālruņa numuru, sms veidā sūtot fiziskajai personai internetveikala reklāmas. Internetveikals mobilā tālruņa numuru bija ieguvis no personas, kad tā veica pirkumus interneta veikalā.

Ir skaidrs, ka šim gadījumam līdzīgas situācijas ir izplatītas, jo uzņēmumiem ir liels kārdinājums to iegūtos personas datus izmanot pēc iespējas vairāk un plašāk, nepadomājot, ka vienam nolūkam iegūtos datus nedrīkst brīvi izmantot citam nolūkam – piemēram, pakalpojuma sniegšanas nolūkā iegūto kontaktinformāciju, nedrīkst brīvi izmantot savām mārketinga aktivitātēm.

Papildus tam šī situācija liecina, ka ļoti būtiski ir savlaicīgi izvērtēt fizisko personu lūgumus attiecībā uz to personas datiem un izpildīt, ja tie ir pamatoti. Piemēram, ja persona lūdz, lai tai pārtrauc uz e-pastu vai sms veidā sūtīt reklāmu, tad šāds lūgums vienmēr ir jārespektē, neskatoties uz to, ka uzņēmums uzskata, ka šī rīcība ir vitāli svarīga tā attīstībai un pati persona pirms tam ir piekritusi. Kā arī tik pat svarīgi ir izpildīt Datu valsts inspekcijas likumīgos lūgumus, jo arī par uzraudzības iestādes pieprasītās informācijas nesniegšanu, uzņēmums var tikt sodīts.

Līdz ar to pēc šī gadījuma ikvienam uzņēmumam būtu jāpārvērtē tā rīcība, tai skaitā pārliecinoties, ka personas dati, it īpaši mārketinga aktivitāšu ietvaros, tiek izmantoti atbilstoši, un ka uzņēmuma iekšējās procedūras nodrošina savlaicīgu un atbilstošu reaģēšanu uz Datu valsts inspekcijas pieprasījumiem un fizisko personu pieprasījumiem par personas datu apstrādi. 

Informāciju par Datu valsts inspekcijas lēmumu var apskatīt šeit.

Lasīt vairāk